fredag 4 december 2009

"Tänd ett ljus

..och låt det brinna!"

Då var det dags att uppdater igen känns det som, går ett tag mellan gångerna..
I måndags så vart det i alla fall bio men vackraste Trissan. New Moon, den funkade, men jättebra var det väl inte, var en del saker som kunde gjorts bättre. Men det var trevlig sällskap i alla fall så vem klagar?

I tisdags så var det som vanligt jag som ägde tvn. Varje tisdag mellan 20-23. Ugly Betty, Desperate Housewives och Hells Kitchen.
Älsklingen begav sig då ut till sina föräldrar för att pilla lite med bilen.

I onsdags så började dagen redan när älsklingen gick till jobbet, då jag och Tilda skulle med bussen 9.45 så var det lika bra att gå upp. Vart vi skulle? Vi skulle till Hallsta för att hälsa på min farmor och farfar. Tilda var helt fascinerad av allt som åkte förbi i en väldans fart utanför fönstret så innan vi hade kommit till söderbykarl korset så hade hon somnat. Inte lätt alla gånger. Hur som helst så vart det fika och kolla på usa bilder. Trevligt värre.
Vi tog 13.20 bussen hem därifrån, gick till kryddan och hämtade ut paket (och vad paketet innehöll kan jag inte skriva ut här eftersom jag inte vet vilka som läser, och därför vet jag inte om innehållet ska till någon av er som läser), sen gick vi upp och störde älsklingen och hans far på jobbet. När vi drog oss hemåt för att börja med maten så (jag skojar inte!) så var det så kallt att det bildades frost på vagnen(!!). Nä, ge oss värme!
Och på tal om maten.
Älsklingen har under en tid tyckt att vi skulle äta kroppkakor, så jag gav med mig och onsdagen vart dagen för det. Har aldrig ätit det och kommer a l d r i g äta det igen.

Tilda har lagt sig till med vanan att ställa sig på knä nu. Hon kryper inte. Nej. Men stå på knä och riva i allt som går att rivas i, det är grejer det. Hon ser så fruktansvärt söt ut när hon står så framför vardagsrumsbordet och mer eller mindre sticker in huvudet i facken som är där under för att försöka nå det som ligger på hyllorna.
Och om mindre än en månad så blir hon 9 månader (med andra ord en hel graviditet) helt sjukt. Tiden flyger iväg!

Idag har det varit full rulle här hemma, började dagen med att baka pepparkakor. Vart en del, och ändå har jag inte gjort åt all deg än. Gör ju min egen, så det blir deg till typ 200 pepparkakor. Haha, och då gör jag en halv sats, annars blir det en jävla massa deg.
Sen har jag städat hela lägenheten, bytt gardiner överallt och plockat fram julsakerna, bättre sent än aldrig..
Fick även binda fast Tilda i barnstolen för att hon skulle sitta still. (det där lät värre än vad det egentligen än).
Alltså, hon ställde sig på knä, vände på sig - i stolen. Så för att undvika att hon skulle ramla ur stolen och slå sig sönder och samman så fick jag helt enkelt sätta ett band (en slips red. anm.) runt magen på henne.
Så idag har jag gjort mig välförtjänt av fredagsmys, och inte göra mer än nödvändigt.

Och som avslutning i det här inlägget vill jag passa på att gratulera Sandra och hennes Peter. För idag kl. 11.34 så kom deras William till dom. Efter en veckas övertid. Så grattis!!
Nu ska ni bara få komma hem och landa med eran lilla prins så kommer vi och klämmer bebis sen. Hehe. Grattis Grattis!!

1 kommentar:

Anna Lundin sa...

nä vad roligt att dem har fått barn. :D