tisdag 15 december 2009

"Nej se det snöar...

...nej, se det snöar, det var ju tråkigt, BLAHA!"

Ja, så var det dags för den skiten igen. Så överväger starkt att gå i ide. Väck mig till våren när snön är borta. Eller nåt åt det hållet. Man kan ju drömma i alla fall. Right?

I fredags kom min lilla mamma hit med. Inte träffat henne sen i september så det var riktigt kul. (plus att jag fick sovmorgon dom två nätter hon sov här) hon var ju inte så svårövertalad vad gällde det här med att ta hand om Tilda. Om man säger så. Hennes lilla ögonsten.

Och som sagt i tidigare inlägg så har ju Tilda börjat resa på sig, så hon står ju i sängen när hon tycker att hon har sovit klart. Alternativt så sitter hon med benen ut genom spjälorna och håller i sig, så det ser ut som hon sitter inne..
Och häromkvällen så resten hon sig upp mot vardagsrumbordet.
Kryperiet har väl börjat komma igång lite, men varför krypa när man kan åla sig? det går ju mycket snabbare. Så det är det sistnämda hon väljer.

I övrigt så är hon inte speciellt mysig idag.
Hon tyckte det var en jättebra idé att pilla av sig blöjan nyss. "Ja men det är väl inte så farligt" tänker ni nu? Eller hur?
Då ska jag bara göra er uppmärksamma på att det var bajs i den när hon pillade av sig den. Tycker ni fortfarande att det låter mysigt? Nä, tänkte väl det.

Älsklingen är ute och plogar idag, så nu tycker jag att det kan sluta snöa så han inte behöver jobba ikväll. Men det lär ju säkert hända att det slutar snö.
Saknar honom i alla fall! Som fan.

Avrundar med en låt.
Eminem - Beautiful

1 kommentar:

sara sa...

Äntligen så öppnar du munnen kvinna :D Haha trodde du skulle hålla dig till sista minuten innan Ul jag :P Haha
Ja antingen så blir det en flicka eller en pojke på den fronten är det ju klart :D Haha
Vi får se om din magkänsla stämmer denna gång :D hihi

Puss och kraaaam<3