tisdag 8 december 2009

Våran lycka, vår oändlighet

Idag har man väl återgått till att bli som folk igen.
En bekant till mamma kom förbi idag och pratade en stund efter att hon vart och röntgat sig, och sen bjöd hon på lunch på kinan. Och det tackar man ju inte nej till.
Så idag slapp man laga middag, dels för att jag fortfarande är mätt efter lunchen, och för att älsklingen och hans far håller på med en grund i jobbet och måste jobba över, så ikväll är vi ensamma igen jag och tilda. Men det spelar ingen roll - eller ja det gör det väl, för jag saknar honom! - för det är min tv-kväll ikväll.
På fredag kommer mamma hit. Och eventuellt mina 2 bröder. Yey!!

Skruttfia har även börjat resa sig upp, så det känns lite som att hon kommer hoppa över kryp-stadiet. För varje morgon, samt efter varje sovstund, så står hon upp i sängen och kikar fram bakom garderoberna och ut genom dörren. Hon ser så söt ut!
Men skulle gärna stoppa tiden lite, det går alldeles för fort.
Känns som att det inte alls var länge sedan hon kom. Och nu blir hon snart 9 månader. Helt sjukt.

Nää, dags för gröt för den här lilla damen nu, hon börjat tappa tålamodet.


1 kommentar:

Sandra sa...

Han är galet lik Peter faktiskt. :P Många som har sagt det. Dock tror vi att han har fått min haka och lite av mina kinder. :) Men jag är nöjd så länge han liknar Peter. *skratt*q