onsdag 13 januari 2010

Sjukstuga

Skruttis är fortfarande febrig, pendlar mellan 39-40 grader.
Somnade till när älsklingen skulle ge henne gröt.
Så nu sitter han med henne i sovrummet och ska natta henne, krävs förmodligen inte så mycket för att hon ska somna....
...och ungefär samtidigt som jag slutförde föregående mening så kom älsklingen in i vardagsrummet.
Nu återstår bara att se hur länge hon sover innan hon vaknar igen.
I övrigt har dagen varit relativt lugn. Var ju till gyn för att kolla om allt såg bra ut, och det gjorde det. Men ingen spiral blev isatt av den anledning att det kommer tydligen starta en blödning till, och därför är det bättre att vänta till mensen kommer igång igen innan dom sätter i den. Annars är det svårt att veta vad som är vad, eller hur det nu var hon sa.
Sedan har jag och Tilda lallat runt här hemma.
Jag har varit huslig och bakat kanelbullar, så nu finns det något att bjuda på om någon skulle känna för att bjuda in sig själv på fika.
Så var jag duktig och gjorde någon form av indiskt bröd som vi hade till dagens middag.
Det är typ först nu som jag har satt mig ner idag. hah, och här kommer jag och säger att dagen har varit lugn.

Den sociala verksamheten har startat igen. Jag vid min lilla dator och älsklingen framför super mario.

3 kommentarer:

Sara sa...

Stackars lilla tilda. Det är inte alltid lätt :(
Åhh kanelbullar, Gud va sugen jag blev på det nu. Skicka några på posten kanske ;)
Jag älskar ju dina bullar :D

Anna Lundin sa...

stackars lilla gumman :( åååh bullar. gott :)

Alexandra sa...

Så stor hon har blivit nu.. :D Ja hon är väldigt lik dej samtidigt som är väldigt lik sin far.. härlig blandning :P hehe

Hur är det med dej/er? kramisar