tisdag 12 januari 2010

Yesterday

Igår kom Trissan med tillhörande Vilda hit och lekte en stund.
Full fart på småtjejerna, och nu börjar det komma igång mer och mer - det här med att den leksaken som är upptagen alltid är roligast.
Strax innan tre så bar det iväg ner på "stan", skulle möta upp Anna utanför meddo. Ohja, solning stod på schemat. Efter det så bar det iväg hemåt för att börja med maten - som den duktiga hemmafru man är så har man minsann maten färdig när älsklingen kommer hem från jobbet.
GI-lasange stod på menyn, gick inte hem hos alla (jag nämner inga namn!). Men det var värt ett försök i alla fall.

Idag har det vart lugna gatan typ. Bara bakat en sats med frallor, tvättat samt möblerat om lite i sovrummet. Och ja, ett stycke argt barn har man haft. Ett "jag-är-hur-trött-som-helst-men- jag-vägrar-att-sova-och-skriker-istället" senario har utspelat sig. Men vad ska man klaga över? Det tog ju bara typ 1½ timme innan hon kastade in handduken och erkände sig besegrad. Vaknade sen efter 2 timmar på sitt allra bästa humör. Frampå eftermiddagen kom Tildas "moffa"(=morfar) hit och pratade bort en stund.
Efter det var det dags att stoppa lillfisen i diskhon och tvätta av henne lite. Somnade strax efter sju och vaknade runt nio igen, och kändes varm.
Tempade. Och jo men visst. Feber. 40 grader. Skruttan.
Så det vart alvedon, och så gav vi med oss så hon fick sova i våran säng, och där somnade hon om nästan direkt. Blir till att tempa imorgon bitti igen, och förhoppningsvis är det feberfritt.

På tal om imorgon så bär det av till gyn för min del på förmiddagen. Tilda får ju följa med hon också, men det tar jag förgivet att ni har gissat er fram till.
Måste kolla upp så allt ser bra ut efter aborten, det sägs ju att man bara ska blöda typ 4 veckor efter en medicinsk. Men icke, jag slutade blöda för några dagar sen. Och alla som kan räkna efter kan ju utan problem komma fram till att från slutet på oktober fram tills för några dagar sedan är bra mycket längre än just 4 veckor.
Ska även peta in en kopparspiral på en och samma gång.

Det var väl allt jag hade att komma med för den här gången. Måste börja uppdatera lite oftare, blir så långa inlägg när jag väl kommer till skott har jag märkt. Haha.
(Men nu har jag uppdaterat ganska ofta i alla fall, det kan jag väl få lite cred för?)

2 kommentarer:

Sandra sa...

*lite cred* är ju lika värdelös själv på att uppdatera så *skratt* ;) Tack för senast, var übertrevligt att ses igen!!

Patricia sa...

Cred, cred, cred! :D Nu när du har en sån söt liten dator kan du ju bloggar hur mycket som helst.. ;) Kram vännen!