söndag 17 januari 2010

Vad säger man?

Igår var första feberfria dagen. Äntligen.
Natten till fredag så vaknade jag av att Tilda började böka utav bara h*vete framåt 02. Kokhet. Upp för att byta blöja och tempa. Jomenvisst, 40.0. Igen. Fick i henne ipren. Tillbaka till sängen. Bökande liten tjej. Det slutade med att hon låg ovanpå mig. Varmt? svar ja.
På morgonen hade febern gått ner till strax över 38.
och igår var hon helt feberfri. Som sagt.

Igår planterade jag om våra aloe vera blommor. Samt hängde upp 2 krukor i vardagsrumsfönstret, så nu ser det riktigt hemtrevligt ut i vårat fönster, nu är det bara belysningen som ska lösas. Har ställt en röd lampa på fönsterbrädet men den gör sig inte riktigt, känns som jag vill ha någon form av hängande lampor. Det löser sig väl i sinom tid. Vi ska väl kanske engagera oss och skriva en lista på vad vi behöver från ikea, måste ju dit och handla sen när vi tapetserat om i sovrummet.

Idag är älsklingen iväg på bandy någonstans i Stockholm med sin far. Så det är bara jag och Tilda hemma. Och hon är ju ett helt projekt i sig idag. Varit smått galen - asförbannad ända sen älsklingen åkte iväg i förmiddags. Hon är jättetrött men vägrar sova - dvs bara skriker.
Antar att man får tillbaka nu för att man säger att hon är så snäll i vanliga fall.
På tal om det så har hon somnat här bredvid mig. Förmodligen av utmattning.

Nu är det bara att vänta på att tvättmaskinen ska bli färdig.

2 kommentarer:

Sandra (léonenija) sa...

Hej vännen. hur är de? vi måste tag tag i våra planer snart. jag jobbar ju tre dagar i veckan och i veckan jobbar jag mån,on,tor vi kanske kan ses något av dom andra dagarna och rita lite. kram kram

Anki sa...

Im back :)