fredag 1 januari 2010

Nytt år, Nya möjligheter

Så var det den första januari 2010 då. Och dagen har spenderats med dom bästa, älsklingen och Tilda.

Gårdagen fick Mathilda spendera ute hos sin farmor och farfar (och dom trodde dom skulle få sovmorgon, haha, möt Mathilda Granberg!) över natten, och det hade överlag gått bra. Lite kinkig på kvällen och lite allmänt bök så. Men det är smällar man får ta, tror dom uppskattade att få ha henne i alla fall. Trots stök och bök.

För våran del vart det middag med Emma och Per. Allt på en lagom nivå, vart nyktert för älsklingens del (stackarn!) för det bestämde sig ju för att komma en jävla massa snö igår, så det stod plogning på schemat för honom, men mer om det senare.
Efter maten - tre rätters bestående av Toast skagen, Kycklingfilé med potatisgratäng + sallad och fruktsallad med glass - så tyckte vi minsann att det var dags att rota fram ett sällskapsspel, och vad är mer passande än .. *trumvirvel* .. sanning och konsekvens!

Mycket skratt vart det (för att dra några konsekvenser:), första konsekvensen föll på Emmas Per - han fick snällt sätta på sig en ögonbindel, snurra pilen och den pilen stannade på skulle pussa honom på munnen och så skulle han gissa vem det var. Pilen stannade på älsklingen, och han pussade, och Per var helt hundra på att det var Emma!
Jag gick inte säker jag heller, utan Emma och min älskling fick äran att bege sig ut i köket för att blanda ihop något som jag skulle dricka (massa fnitter ute i köket och Per säger till mig: "efter att du hört det där, kommer du seriöst våga dricka det dom kommer in med?"), Emma och älsklingen kommer in med ett glas med vitt innehåll, det luktade vidrigt, och smakade ungefär lika bra - det visade sig att glaset innehöll: vitt vin, mjölk, keso, senap osv... myyyys!
Emma fick en likadan konsekvens och då var det min och Pers tur att vara kreativa ute i köket, detta resulterade i: vitt vin, öl, soya, olja, margarin och katrinplommon... såg inte speciellt mysigt ut, och det smakade heller inte speciellt bra.
Älsklingen åkte på en konsekvens han också, han fick minsann visa hur manlig han är och pussa Per på rumpan. Sug på den ni!
Såklart var det massa annat också, men orkar inte skriva ner allt, och dessutom kommer inte ni orka läsa det heller, så det var några godbitar.

Innan tolv packade vi oss ut för att bränna av lite raketer samt skåla i champange (till pers stora förtjusning, han kom riktigt i gasen när han fick den flaskan i handen). Kallt som fan men med gott sällskap så gick det an.
Hur som helst så rundades kvällen av strax efter 01 någon gång, då var diskussionen igång, per ville dra vidare och emma ville hem. Det föll sig tydligen så att dom hamnade hemma och per somnade först. Hade blivit en fin efterfest det.

Nu tillbaka till orsaken till att älsklingen fick vara nykter - det snöade ju som bekant. Och han och hans far har ju snöjour och ja, älsklingens föräldrar hade ju Tilda så lotten föll på älsklingen att sköta plogningen, och som det fruktansvärt underbara flickvän jag är erbjöd jag mig att följa med som sällskap.
Så efter att Emma och Per hade dragit gick vi och la oss en stund innan det var dags att gå upp igen, skulle vara ute i spillan vid halv fyra. Trötta som as så packade vi in oss i bilen.
Kom igång strax innan 04, och var färdiga vid typ 9 tiden.
Och mot slutet var jag så trött att jag nickade till flera gånger i traktorn, och klarar man av att somna på den platsen jag satt då är det fan illa! För man sitter som en packad sill.
Älsklingen var fruktansvärt trött han med. Det är ett under att han lyckades hålla sig vaken.
Efter plogningen drog vi oss hem hit för att sova några timmar innan det var dags att hämta Tilda.
Trött idag? Svar ja. Men vad gör man inte för den man älskar?

Nu råder här social verksamhet igen, älsklingen spelar donkey kong och jag bloggar samt sneglar lite löst på Ett päron till farsa i las vegas. Tänkte gå och sova förut, men tröttheten mer eller mindre försvann, och så vaknade Tilda och bökade, så det är väl dags att försöka snart igen, annars är man väl en zombie imorgon när Tilda tycker att det är dags att kliva upp.

Önskar i alla fall alla läsare en GOD FORTSÄTTNING och hoppas ni kommer få ett underbart år. Och glöm inte att ta hand om nära och kära.

Det ska i alla fall jag göra. Per Erik Granberg - du och Tilda är det finaste i livet!

1 kommentar:

Anna Lundin sa...

gott nytt år och god fortsättning Mia :D