torsdag 31 mars 2011

Finished

Jag började på ett litet projekt i hallen i måndags.
Ni som vet hur det ser ut här hemma vet att det finns en svart ruta i hallen som har varit i stort sett tom ett tag nu.
I måndags kom jag fram till vad jag ville att det skulle vara där i.
Ni vet att man kan beställa väggdekor i form av text eller hur?
Kostar multum om man inga pengar har, så tänkte som så att "vad fan, jag målar själv, direkt på väggen.".
Sagt och gjort, knåpade ihop en text och sen ut i hallen, utrustad med pensel och vit färg.
Tog lite bilder under arbetets gång och en bild när jag gjort första ordet.
Från första till sista bokstav i hela det färdiga resultatet så tog det ca 7 timmar totalt.
Lätt värt det.
Nu ska det bara upp lister runt om rutan så det ser ut som en tavla i väggen, sen ska det upp lite bilder på dom tomma ställena, sen är det komplett.
Jag är nöjd!
Och för er som inte ser vad det står, så står det som följer:
"Life is not measured
by the breaths you take, but by the
moments that takes your
breath away..."

7 kommentarer:

Ingela sa...

Super snyggt :)

Patricia sa...

Du är Sjuuukt duktig! Supersnyggt!

Milliez sa...

Hittade precis till din blogg. Och jag måste säga att den är verkligen något jag kommer att fortsätta att läsa!

Jag la till dig på bloglovin' så jag inte tappar bort dig :)

Ha en bra dag!
Kram

Milliez sa...

Jo tack allt har varit bra här idag. Vad gör ni i helgen?
kram

Anna sa...

Shit vad snyggt! Önskar man själv kunde göra nått sånt!

Anna Mamma till Lucaz sa...

fasen vad snyggt!! önskar man var duktig på det där med.

Milliez sa...

Hehe ja okej ;)
Nä här har det varit lugnt, Var ute på en rejäl promenad med barnen igår. Och det var skönt att bara komma hemmifrån en stund :)

Hoppas du får en bra start på veckan.
kramar