måndag 28 mars 2011

Morgontrött?

Imorse var allt skrutten bra seg. Fick inte liv i henne förrän halv nio, hon brukar vakna en bit innan klockan ringer vid 07.45. Haha, och frukost ville hon inte heller ha.
Dessutom ignorerade hon mig totalt när jag lämnade av henne på dagis, inget hej då ingenting. Antar att hon var sur för att jag drog upp henne ur sängen?
Nog om det.
Min dag har bestått av att rita upp/om tatueringar som ska göras. Samt en vals med snabeldraken - det var välbehövligt om man säger så.

Sen var det dags att hämta skrutt, ville hon gå hem? ICKE!
Hon satt på en tramp-traktor när jag kom, lyfte av henne, gick och hämta vagnen och när jag kom tillbaka var hon uppe på traktorn igen och ville ta med den hem.
Efter en smärre brottningsmatch så fick jag i henne i vagnen - arg som ett bi!
Lyfte ur för att hon skulle få gå lite, då vände hon på klacken och skulle tillbaka till dagis. Haha.

Snart är det dags att börja med middagen, men för stunden sitter jag med fönstrena i vardagsrummet på vid gavel, inte dåligt skönt - blåser knappt och solen skiner.
Längtar tills det blir vår på riktigt och snöhelvetet försvinner helt så man kan ta av klädseln i vagnen och vårstäda den.
Nä, nu var det dags att laga middag tror jag bestämt.

Förövrigt så kommer min lilla mamma hit imorgon kväll någon gång! yey!!

Inga kommentarer: