onsdag 23 mars 2011

I has cookies

(ja, jag är väl medveten om att den engelska meningen i rubriken och på bilden är felböjd, så ödsla ingen tid på att påpeka det!)
Gårdagen spenderades med att vara huslig och styra kanellängder, 2 stycken vart det och gigantiska vart dom, så behöver ju inte oroa sig för att fikabrödet inte ska räcka inför stundande 2årsfirande nästa vecka.
Gjorde även smet till american cookies dock tycker jag att dom blir bäst om smeten får vila i kylskåpet över natten, så bakade inte ut dom förrän idag. Det är M&M-kulor i dom.

Styrde även så kallade Whoppie Pies igår, men dom är inte ihopsatta än så dom tog jag ingen bild på utan lånar en från google så ni får ett hum om vad det är jag pratar om. Det är i alla fall en halvmjuk dubbelkaka med någon form av fyllning mellan - kan väl liknas med oreos antar jag? Ingen aning, aldrig gjort förut och aldrig ätit heller för den del.
Men kul att prova något nytt.
(Sitter och fnular på om jag ska starta en underblogg till den här där jag lägger upp det jag bakar och matlagning och sånt tjafs. Skulle det vara något av intresse?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut!!!

maja sa...

mer kakor, men framförallt mer gaddningar! jag vill se vad du gjort förut, vad du gillar att göra osv :) jag är på jakt efter en ny gaddare, hehe.