torsdag 3 mars 2011

Torsdag

Friska och krya är vi nu, men det ska man väl kanske inte prata högt om. Brukar ju slå bakut i samma stund som man yttrar dom orden.
Gårdagen spenderade jag halvt däckad och när jag väl var upp och gjorde något så dammsög jag samt sorterade lite i dvd-filmerna, sorterade efter genre, det har ju blivit lite oordning i lådorna här sen vi skaffade tv-bänken (läs: har inte orkat lägga tillbaka rätt film i rätt låda när man tittat klart på den) men nu är det ordning. Och det står klart att största genren blev skräck/thriller, och jag som inte gärna tittar på sådant när jag är ensam, då kan man fråga sig varför den genren innehåller flest titlar.
Idag är det tvättning som står på schemat och imorgon ska vi städa, eller om vi tar det nu idag innan middagsdags, återstår att se vad motivationen säger.

Älsklingen och skrutt hade haft det riktigt trevligt igår som det lät i alla fall.
Vi har tydligen inte alls fått ett vattendjur till barn - nej då inte alls.
Han sa det att satte man henne på poolkanten så slängde hon sig i, vad ska man säga? Det är i alla fall tur att hon inte är rädd för vatten.
Middagen intog dom på max och så vart det en sväng på ikea. Och
därifrån fick dom med sig två mattor till skruttens rum. Så nu ser det i alla fall lite roligare ut inne på golvet i hennes rum. 39:-/st är väl helt överkomligt tillsvidare. Och dom dög alldeles utmärkt till att ha kafferep på - det provade skrutten och jag i morse, hon dukade upp och fixade "fika". Sötungen.

Älsklingen och skrutt på Max.
(bild lånad från Sara)

Inga kommentarer: