lördag 5 mars 2011

Saturday it is

Så var det lördag igen.
Idag ska vi städa, orkade inte engagera mig i den biten varken i torsdag, eller igår.
Älsklingen är och hjälper familjen Bergström/Nilsson att flytta, så får väl se när han behagar ramla in här hemma igen.

Kotletterna är upptagna ur frysen, nu ska dom bara tinas. Sen tänkte jag faktiskt försöka mig på den bedriften med att slå ihop en egen beasås, så känns det just nu i alla fall - kanske får kalla fötter och ber älsklingen stanna till och införskaffa något såsigt på vägen hem. Haha.
Men planen är att göra egen - någon gång måste ju vara den första, right?

Natten till igår var förövrigt en mardröm.
Började med att hon vaknade och kom ut och la sig på soffan runt 22 snåret - inga problem med det för det brukar hon göra.
Strax efter 23 skulle jag gå och lägga mig, så bar in henne i sin säng - so far so good - hann lägga mig och gosa ner mig i sängen i kanske 15 min innan hon vaknar med ett gallskrik och kommer utspringandes med kudden under armen, helt hysterisk, fick knappt ta i henne. Efter mycket om och men somnade hon om, strax efter tolvslaget var det dags igen. Den här gången tog det typ 2 timmar innan hon somnade om, slumrade, skrek, slumrade, pratade, slumrade, skrek (you get the picture). Somnade om strax innan 2 tiden, sov till typ halv 4 så var det dags igen. Sen somnade vi inte om förrän typ 05.30 på morgonen - motiverande när man vid den tiden börjar höra folk som gör sig klara för jobbet. Och sen tyckte skrutt att vi skulle gå upp typ 08.30, kanske lite tidigare.
Kul natt som sagt.

Nä, städa var det.
(ny design förövrigt för er som inte sett det, headern är tillfällig tills dess att jag vet hur jag vill ha den. Syns inte designen? Tryck F5 några gånger. Gör't!)

Inga kommentarer: