onsdag 4 mars 2009

25 dagar

25 dagar kvar tills hon är beräknad.
Våran lilla skruttfia som är galet älskad redan nu, och hon får gärna komma ut redan nu.. Fast å andra sidan är det kanske bra om hon håller sig kvar därinne ett par dagar till..
Känns i alla fall som hon har börjat roa sig med att fixera sig. Ilar i hela bäckenet. Inte för att jag vet hur det ska kännas, men det visar sig väl på måndag när vi ska till barnmorskan igen. Om jag gissat rätt menar jag. Haha.

Idag har en del tid tillbringats i telefonkö till banken.
Allt för att jag skulle kunna få öppna ett konto till på det kortet jag har, för att hålla isär lite pengar. Varför inte bara gå till banken? undrar ni...
Jo, för att nu är det så att jag är kund hos swedbank och får därför inte utföra sådana ärenden på här på roslagens sparbank då den tycker det är kul att gå mot strömmen och vara friliggande, detta trots att dom också tillhör swedbank..Egentligen!
Nu har jag i alla fall 2 konton, ett där jag får in pengar som vanligt och ett där jag själv sätter in tatueringspengarna jag får in. Vill inte ha dom på samma konto som alla andra pengar - då dom riskerar att brännas på sådant som dom inte ska brännas på. Och vill heller inte längre ha dom i ett kuvert här hemma som jag har haft sen ett tag tillbaka. Misstror ingen, men hursom så känns det bättre att veta att dom sitter på ett konto.

Och förövrigt så har jag bestämt mig för att sluta drömma på nätterna. Vet att man inte kan styra sådant men jag vill!!
Inatt vaknade jag av att jag drömt att älsklingen hade gjort slut och bara lämnat mig för någon annan. Fick smärre panik ända tills jag insåg att han fortfarande låg bredvid mig.
Drömde så för ett tag sedan med, men då kom den drömmen efter att han hade gått till jobbet, och därför låg han ju inte i sängen när jag vaknade och nästan grinade. Så från nu tänker jag inte drömma längre. Försöka duger i alla fall. För såna här drömmar gillar jag inte. Inte ens lite grann!

1 kommentar:

Anonym sa...

såna drömmar suger!!! :O *veta*