onsdag 25 mars 2009

4 dagar

Det drar ihop sig. 4 dagar kvar till beräknat datum.
Och jag hoppas hon håller tiden. Vill ha henne hos oss. Gärna Nu..

På fredag fyller älsklingen 25 år. Så då är det väl tänkt att det ska komma lite folk över och fika och så. Förutsatt att vi är hemma.
Igår var han hemma hela dagen, lite lagom förkyld stackarn. Han får dock inte bli sämre, han kan ju bli nekad att följa med. Och det vill vi inte. Han jobbar dock idag, så förhoppningsvis blir det inte värre än såhär.


Jo, i söndags var vi till min farmor och farfar och lämnade Signe (katten, för er som inte vet) så vi har en sak mindre att tänka på just nu, så dom ska passa henne ett tag framöver. Känns tomt. Blev även bjudna på middag, och ingen var gladare än jag över att slippa laga mat. Vi tog även med oss vaggan hem, så nu står den i sovrummet (obäddad, det sägs bringa otur om man bäddar barnsängen innan barnet är fött). Liten släktklenod eller vad man ska kalla det. Farfar gjorde den ju lagom tills jag föddes och sen har alla barnbarn legat i den, samt namn och årtal står på den med. Så det är mest för sakens skull som vi ska ha den i början.
Våran skruttfia's namn kommer dock få stå på andra kortsidan.
Nej, nu ska jag slänga i en maskin med bebiskläder, det sista som vi har hemma. Sen kanske jag ska ge mig i kast med att börja packa bb-väska. Inte ens börjat med det. Men men. Bättre sent än aldrig. Först och främst blir det i alla fall att skicka iväg räkningarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin vagga! Så kul sånt där med släktklenoder som går i arv. :D Hoppas verkligen hon kommer snart.. I bästa fall imorn för då stämmer min gissning. ;) Din kille får käka lite rå vitlök så att han frisknar till ordentligt nu också ;) Kram!