måndag 23 mars 2009

6 dagar

Ja, idag är det 6 dagar kvar till beräknat datum.
Och hoppas att skruttfia behagar komma i tid, för jag känner inte alls för att gå på övertid. Är trött nu. Inte på själva graviditeten om man säger så, men jag vill kunna röra mig som jag vill igen, om inte annat kunna ligga som jag vill i sängen utan att det ska kännas som att jag ska gå av på mitten. Och sen vill vi ju se vem det är som har bott i mig under x antal månader...

I torsdags kom min kära mamma hit. Och hon hade (såklart!) en laddning kläder med sig. Hehe. Fin-fina (om än rosa..) byxor och en keps som det stod "product of love" på. En prickig klänning, en rosa tröja med orangea figurer på, 2 par strumpor. Och sen den finaste svarta bodyn ever - med old school tattoo motiv på samt texten "Mom & Dad loves me 4-ever and ever". Och inte heller denna gång så fick hon känna skruttis, slår vad om att hon har någon form av social fobi - för det mesta när det är folk runt så lägger hon sig blickstilla, bara mamma och pappa som duger. Men hon kommer ju snart igen och då får hon ju klämma på henne bäst hon vill då hon är på utsidan då.

Idag har jag vart hos barnmorskan igen. Slapp bli stucken i fingret idag.
SF-måttet var på 39 cm
Vikt +1 kg (total viktuppgång: 10kg)
Hjärtljudet 142
Och huvudet är fortfarande ruckbart, nästan fixerat.
Fick även en ny tid ifall inget händer så nu ska jag dit 6e april igen, och då ska det bokas tid för igångsättning. "Men dyker du inte upp då så vet jag vad du håller på med". Så hoppas på att jag inte ska behöva gå dit.

Inga kommentarer: