onsdag 13 oktober 2010

a+x-y/24

Idag har jag suttit med näsan i matteboken precis hela dagen, med avbrott enbart för att lämna/hämta skrutt på dagis - och då Sara ringde och störde mig en stund.
Och efter att skrutt hade kommit hem så kan ju alla gissa hur bra man kunde koncentrera sig? Nej precis. Men fick lite gjort ändå.
Så nu har jag bokstavskombinationer upphöjt till 2 och annat tjafs snurrandes i huvudet. Bäst att det ger resultat.

På tal om det jag har gjort idag får mig osökt att tänka tillbaka på mattelektionerna i skolan. När vi skulle börja en lektion så sa våran mattelärare som så:

Vad är det som är vitt och kladdigt i matteboken?
- Pythagoras sats!

Dålig? Jag vet.
Men det är det jag hållt på med idag så...
Imorgon är det torsdag och det står ingenting på schemat vad jag vet. Mer än plugg om skrutt samarbetar alternativt sover.
Får jag tag i barnvakt är det väl kanske tänkt att jag ska göra fredagens matteprov en dag tidigare. Men det återstår att se.

Nu ska jag göra absolut ingenting.
Hör ni det?

1 kommentar:

Lynn sa...

Moahahaha! Pythagoras sats! Jag dööör! /Fett övertrött

Dax för fika och skitsnack snart tycker jag! :)

KRAM!