tisdag 19 oktober 2010

Det regnar isbitar!

Varit uppe vid skolan idag och skrivit omprov - och för första gången under hela den här tiden jag har läst matte så känns det faktiskt bra! Men av erfarenhet tänker jag inte ropa hej. Får besked i eftermiddag.

Imorse började dagen 1 hel timme tidigare än normalt. Hade ju läkartid som sagt.
Det gick bra. Efter besöket så var vi till apoteket och löst ut recept på Theralen som vi ska börja med ikväll.

"Theralen har lugnande och sömngivande egenskaper.
Theralen används vid orostillstånd och sömnstörningar hos barn (över 2 år) och vuxna."
(saxat från Fass)

Ja, jag vet att det står för barn över 2 år. Men läkaren hade ju givetvis inte skrivit ut receptet om det inte varit ok. Mathilda ska dessutom bara få ½ tablett åt gången - dvs 2,5mg istället för 5.

Nu ska jag bege mig upp till dagis. Ska ha samtal 13.15 om hur det går med Mathilda.
Och det känns ju lockande att gå ut. Eller inte. Det regnar isbitar ute!

Inga kommentarer: