fredag 15 oktober 2010

Fullt upp


Idag är det fredag. Och jag har snart städat färdigt lägenheten - bara våttorkning av golvet kvar men det får vänta tills skrutt tar sin förmiddagslur, annars är det små fotspår över hela golven efter man torkat.

Igår var ju Anna barnvakt då jag skrev matteprov. Och har jag varit irriterad över
resultatet förut så är det inget som slår gårdagen - 1 (ETT!) poäng från godkänt. Frustrerande? Inte ett dugg.
Skrutt var med Anna och Karin uppe på ankaret och huserade. Gick ingen nöd på henne med andra ord. Och när vi kom hem så började jag förbereda maten, skrutt satt på kökssoffan, bläddrade i en bok och bubblade för sig själv. Rätt var det är så knakar det till i soffan och det blir tyst. Jag tittar efter och då har skrutten somnat rakt upp och ner, boken låg på golvet och ja.... Sådär låg hon i en och en halv timme tills hon vaknade.
Måste skriva handlingslista idag med, vi ska åka upp och roa oss kungligt på Willys sen när älsklingen slutar jobba.
Annars händer inte så mycket idag, efter jag har skurat så ska jag väl fortsätta på svenska arbetet - så jag får undan det i helgen så jag kan fokusera på att skriva om alla 3 matteprov i veckan.
Ikväll blir det väl idol. Mer än så vet jag inte.

Vad ska ni göra ikväll/helgen?

Inga kommentarer: