torsdag 7 oktober 2010

Torsdag

Igår var ju som sagt skrutt lagom sur från det hon vaknade osv. Men när jag kom och hämtade henne var hon på betydligt bättre humör. Som tur var!
Och när älsklingen kommit hem och när vi ätit middag så bökade vi oss ner till den väldiga marknaden, och orkade gå ett par varv.
Samt så lyckades vi undvika att bli nedkladdade av alla småbarn som springer runt där varje år och envisas med att spruta raklödder/serpentinspray på sig själva, och kladda ner folk som inte alls har bett om att bli nerkladdade. How lovely!
Men vi klarade oss som sagt.
Men vi kom hem något fattigare istället - men är det marknad så är det.
Älsklingen köpte korv - som varje år.
Vi fick även med oss tunnbröd, 3 sorters sylt, naturgodis och en vinst-varje-gång-hund till Mathilda hem.

Idag lyser solen med sin frånvaro och det ser riktigt kallt ut, och blåser. Ingen är gladare än jag att slippa gå ut idag.
Har förberett smet till leilas italienska ostkaka som vi ska äta idag efter soppan.
Så nu sitter jag och funderar på om jag ska baka bullar idag kanske - jag vet att kanelbullens dag är förbi, men varför vara som alla andra? Behöver väl inte baka bullar just på den dagen, man kan väl göra det när man känner för det istället? Brukar dessutom bli mycket bättre då med..

Får helt enkelt se vad som händer och fötter idag.
Vad ska ni göra?

Inga kommentarer: