fredag 22 oktober 2010

Klageri Klagera

Mycket klagande har det blivit på senaste tiden. Och idag blir det inte bättre så sluta läs nu om det inte intresserar dig..

Imorse vaknade jag av att det brakade/skrapade/förde väsen utanför fönstret, frågar älsklingen om det var en plog - mest på skoj, bara det att jag inte såg det roliga i frågan längre när han svarar JA, och mer eller mindre hoppar jämfota av lycka.
Så idag den 22 oktober så snöar det i norrtälje. Och det är ju kul. Eller inte.
Inte nog med att jag skulle upp och skriva nationellt prov i matte så ska det snöa. Det finns ju roligare saker att roa sig med en fredag menar jag.

(slut på klageriet för idag.)

Men igår kväll kom mamma (Mathildas mormor) hit och ska stanna över helgen...
Så imorse tog Mathilda + mormor bussen till hallsta för att hälsa på folk.
Så jag och älsklingen har EGENTID nu- mitt på dagen, på en vardag dessutom. Hur ofta händer det?

Inga kommentarer: