onsdag 6 oktober 2010

Marknad

Idag är det minsann ingen underdrift att säga att Skrutten gick upp på fel sida av sängen!
Sur och gnällig.
Skulle inte ha någon frukost, skulle inte titta på bolibompa innan dagis, och skulle absolut INTE till dagis.
Men iväg kom vi, inte ett ljud gav hon ifrån sig på hela vägen upp.
Och när vi väl kom till dagis och jag hade klätt av henne så knatade hon direkt in till de andra barnen för att leka, ingen puss/kram eller något som helst gnäll. En blick. EN BLICK fick jag över grinden mellan hallen och resten av rummen innan hon försvann in i leken. Vet inte vilket som är värst, ett barn som skriker när man lämnar det eller ett barn som inte säger något alls utan bara ger EN BLICK!
Jag röstar på sistnämda.
Får se om hon är på bättre humör när jag hämtar henne.

Idag kommer älsklingen hem tidigare, ska ner till synsam och göra synundersökning och beställa nya glasögon till honom - skitballa!
Sen ska vi väl ta oss en sväng nere på den väldiga marknaden. Får väl se om vi hittar något.
Saknar min karl idag, lite mer än vanligt. Kan väl kanske bero på att han inte var hemma igår kväll?
Får ta igen det idag istället.

Nu ska jag sätta mig med näsan i matteboken igen.
Och hur jag älskar den där matteboken....

Eller inte.

2 kommentarer:

Sofia- Mamma till Vera sa...

Haha..så du har oxå äganderätt på tisdagar ja! Usch, sörjer att Ugly Betty slutat bara..det gjorde liksom kvällen komplett..men,men!! Lycka till med matten;)

Carin sa...

Hejsan!
Klart jag kommer ihåg dig =)
Vad gör du nu för tiden och bor dukvar i dalsland?
Söt tjej=)