måndag 18 oktober 2010

Frustrerande?

Nu på förmiddagen så har jag varit uppe och gjort ett omprov i matte. Skräll?
Och det gick ju som väntat. Dvs inte alls.
Men en positiv sak är i alla fall att jag bara behöver fokusera på att göra om 2 av 3 prov, alltid något.

Imorgon ska vi till barnmottagningen på sjukhuset med skrutt. Fått remiss från bvc angåendet det här med sömnen.
Hennes alltså, inte våran.
Jag menar, det börjar bli lite frustrerande det här med att det ska vara en jävla maktkamp varenda kväll där det bara handlar om vem som ger sig först - 99,5% av gångerna är det vi. Det säger en del.
Det är precis som att det är ett magnetfält runt sovrummet och främst hennes säng, hon somnar inte alls därinne, men sitter man med henne i soffan så somnar hon - men reser man sig och ens tänker tanken att lägga in henne så är hon klarvaken - och skriker. Det här har resulterat i att hon får ligga i soffan och sova medans vi sitter där. Och det håller ju inte i längden. VÅRAN partid försvinner ju totalt.
Så får väl se vad dom säger. Vet att det finns droppar man kan ge för att barnet ska slappna av och komma till ro. Men återstår att se.
Vi klättrar i alla fall på väggarna här hemma nu och det tär på oss!

Idag blir det plugga för morgondagen - ännu ett omprov.
Samt plugga till det nationella matteprovet på fredag.
Svenskan är jag nästan färdig med, bara mina reflektioner över arbetet som ska till.
Tänk om matten kunde gå lika lätt.

Gnäll! Gnäll! Gnäll!
jag veeeeet!

2 kommentarer:

Mats sa...

Lycka till på bvc, hopppas barnmorskan hittar någon bra lösning till er.
jag chansar på att ni har försökt med att ha läggtider för henne o dylikt.

Sofia- Mamma till Vera sa...

häller tummarna, hoppas de hittar nån lösning på "sovproblemen" blir ju ohållbart både för er och lillan tillslut:/
Kram