måndag 22 november 2010

How lovely!

I lördags så åkte kalas-skorna på. Vi var barnlediga och Mats skulle fira sin födelsedag. Först hade vi dock mysmiddag för oss själva och drog till mats runt åttasnåret. Satt där en stund och drack för att sedan dra oss vidare till teatern, riktigt trevligt var det - även om jag inte dansade, inte riktigt min stil. Hehe.
Min och älsklingens kväll slutade runt 1 nån gång av en eller flera anledningar.
Trevligt var det i alla fall.
Bilder kommer komma upp här i bloggen så fort jag orkar tömma kameran, får jag tid över ikväll så kanske.
Och grattis i efterskott till mats (som fyllde år igår, söndag) - jag vet att du önskade dig ett inlägg avsatt för dig, men jag satt inte vid datorn igår så... ja...Grattis!

Idag efter jag lämnat skrutt på dagis så var det bara att knata hem för att plugga. Håller på och sammanställer kladdanteckningar om 1a världskriget, mellankrigstiden och 2a världskriget - och alla de 3 delmomenten ska bantas ner till MAX 800 ord, och jag har inte en aning om hur jag ska få till det. Men förmodligen så kommer jag väl kunna komma ner till det. På ett eller annat sätt.
Och helt plötsligt var klockan 13.30 och det var dags att börja bege sig upp till dagis för att hämta skrutt igen - väl där så möts man av repliken: "Det går magsjuka här nu, bara så att ni vet" - och hur underbart är inte det då?
(märk ironin!!!!)

Nu sitter vi här och myser i soffan, skrutt och jag, framför barnkanalen. Ska styra middag om typ en timme, och sen ikväll ska jag fortsätta med min uppgift då den ska lämnas in senast imorgon midnatt.

Inga kommentarer: