måndag 29 november 2010

Update

Helgen har varit mer eller mindre fullspäckad. Mys med familjen majoriteten av tiden.
Och i lördags så var vi till Rimbo för att fira Matte som fyllde halvvägs till 50.
Ingen hade nog lika roligt som småtjejerna i alla fall. Mathilda skjutsade runt på Linnéa i gåstolen. Man har inte roligare än man gör sig, right?
Trevligt var det i alla fall.
På kvällen så hörde Sara av sig och frågade om jag ville följa med henne på krogen då matte inte hade någon lust. Och det hade jag gärna gjort men ville vara med min familj då vi inte visste om älsklingen skulle upp och ploga eller inte, och han fick ju snällt å
ka och ploga på söndagmorgon.

Och på söndag efter att älsklingen plogat färdigt så tog vi oss en sväng ner på stan för att titta på lite julklappar, hittade en som vi ska köpa till skrutt, köpte julklapp till skrutts mormor, morfar, farmor och farfar. Införskaffade lucia-linne, tärnljus och glitter till skrutt som ska gå luciatåg på dagis inom en snar framtid. Fick även med oss ljus och sånt hem. Tog oss även en fika i vinterkylan - mysigt värre!
När vi kom hem så var det bara att packa sig ner i förrådet för att hämta julsakerna och börja stöka med det, och upptäcker även att 1 av ljusstakarna som ska upp inte funkar, så idag ska jag försöka komma mig iväg och köpa nya lampor.

Och idag fick älsklingen lämna skrutt på dagis, då jag hade en inlämningsuppgift och ville komma igång med den så tidigt som möjligt för att bli klar i tid. Så nu är den inlämnad, nu ska jag börja på nästa inlämning.
Det var våran helg det, avrundar med ett par bilder på Skrutt och Linnéa från i lördags.
(bilderna lånade från Saras blogg i väntan på att få ett mail med bilderna i...)

Inga kommentarer: