tisdag 16 november 2010

Love the way you lie

Idag är det tisdag och solen har letat sig fram, men blir förmodligen ingen tur ut idag, vad jag vet.
Natten har varit hemsk. Skrutt bestämde sig för att det var en jättebra idé att vakna typ halv ett och var pigg. Mamman däremot var trött och ville sova, men det var tydligen inte så viktigt i skrutts ögon. Så vi satt och kollade på värdelös natt-tv fram till typ 3 innan vi (jag) bestämde oss för att gå in och lägga sig. Men fick jag sova? Icke!
Det skulle pratas, pussas, pratas med signe, bädda, pluffa upp kuddarna, pussas, pratas med Signe, tända och släcka lampan, prata med nallarna... you get the picture!
Dessutom hade hon feber.
Damen behagade somna halv fem. HALV FEM!

Så imorse när klockan ringde så tog jag beslutet att ringa till dagis och säga att hon blir hemma - dels för att jag inte orkade gå upp, och dels för att hon haft feber under natten.
Så idag blir det inte många knop, ska bara skicka in mitt arbete i historia, och eventuellt dammsuga av - skulle behövas. Tål att tänkas på.

Hur ser eran dag ut?

Inga kommentarer: