onsdag 10 november 2010

Save your tears for those left behind

Igår kom det snö minsann. Och det var ju kul. Eller inte.
Det var en upplevelse i sig självt att hämta Mathilda på dagis med, fick brottas lite i hallen för att få på overallen som är allt annat än populär, och när jag sen öppnade dörren ut så såg hon att det blåste och snöade och tyckte minsann att vi kunde stanna kvar på dagis. Jag skojar inte om jag säger att hon störtgrinade från det vi gick ut genom grinden tills det att vi kom innanför dörren här hemma.
En som är lika missnöjd med allt vad snö heter som sin mor?
Ingen är gladare än jag. Haha.

Idag är dock vädret om möjligt ännu mysigare. snön behagade ju inte ligga kvar. Skönt kan tyckas om det inte vore för det faktum att det är blask istället.
Och sen kan man ju inte låta bli att förundras över snöröjningen här inne i stan. Det är inte meningen att man ska kunna gå över vägen vid övergångsställena? Tydligen inte med barnvagn i alla fall då det var fint upplogade vallar längs med trottoarerna vid flygfyren.
Hej vad vi klagar.

Idag kommer min babe hit. Saknar honom.
Och på söndag, om allt går som det ska, så ska hela familjen åka in till sthlm för lite julklappsshopping. Ska bli mys!
Hoppas bara att snön håller sig borta så att han slipper ploga. För snön har haft en förmåga att förstöra våra planer förut.

Har förövrigt lämnat in ett historia-arbete typ nyss, ska vara inne senast imorgon midnatt. Så jag ligger före. Alltid något.

Dagens låt: James Blunt - No tears

1 kommentar:

ruina sa...

Jaså, ni hade sån tur att snön försvann. Här ligger den allt kvar :/