lördag 13 november 2010

Morsan flyger solo

Nu har båda mina älsklinge flytt fältet.
Skrutts gammelfarmor fyller 90 bast idag så det vankas kalas på Marholmen. Jag slipper.
Istället så kommer Lynn hit och vuxen-fikar en stund idag. Nice.
Annars idag så vet jag inte vad jag ska göra, är ju helt rutinbefriad idag liksom. Bara dega?
Återstår att se.

Jo, bvc igår då. Det var givande, inte för att skrutt ville gå i rummet, hon kommer tydligen ihåg vad som hände därinne sist då hon fick sig en spruta.
Men hon fick kritor och papper, då gick det bra.
Ska gå dit en gång i månaden nu ett tag framåt, både med och utan skrutt, bara för att se så det här med sömnen fortsätter gå åt rätt håll, eller om vi behöver mer stöd med det. Men det känns som att det är påväg åt rätt håll, nu för tiden så tar det ju bara mellan 10-30 min innan hon somnar. Stor skillnad mot förr - då det kunde ta alltifrån 3 timmar och uppåt innan hon somnade.
Fick även vägt och mätt henne.
Nu är hon 83.5 cm lång (hon har med andra ord växt 4 cm sen vi var där sist för 2 månader sen) och väger 12,9 kg (ökat 600g på två månader) följer kurvan fint.

Nä, om man skulle styra ihop något att bjussa på till fikat.
Får se vad det kan tänkas bli.

1 kommentar:

Angelica sa...

Nä, och tyvärr så vet jag hur dålig jag själv är på att kommentera!