söndag 22 maj 2011

När du står sist i kön, kom ihåg mig då

Söndag igen. Helgen sprang mer eller mindre obemärkt förbi. As usual?
Skrutten och jag har precis slängt ihop en sockerkaka i brist på annan sysselsättning.
Ska snart börja förbereda köttfärssåsen till middagen så den är klar, Per kommer hit med en av snickarna (??) - en av dom som håller på med kåken han ska bo i sen- här framöver då han ska få sig lite bläck (lite och lite kan ju diskuteras, en tribe...), med andra ord så sprider jag nu mitt bläck till Litauen.
Därav förberedelsen av köttfärssås, så Per bara behöver koka pasta sen. Han ska ju underhålla den underbart trotsiga skrutt som numera huserar här hemma.
Kan hon köra slut på honom istället för mig, haha.
Det roliga i kråksången är dock att hon bara är rent ut sagt hemsk mot mig, men när hon är med far sin så brukar hon för det mesta sköta sig. Vad handlar det om liksom?

Det var väl det.
Nä, dags att kedja fast mig själv bakom spisen kanske?
Later!

1 kommentar:

Anna sa...

Bakom spisen? Där fyller du väl ingen funktion? Det är la framför spisen du ska stå quinna! =P <3