tisdag 17 maj 2011

Seg i skallen

Seg är väl bara förnamnet egentligen, men ja.
Tatuerade ju som sagt igår. Lynn, Linnea och Nippe trillade in runt 19 tiden, lite senare än det var tänkt men ja vad ska man göra när flickorna roar sig med diverse utgrävning och så? ;)
Per kom och hämtade skrutt runt 18 tiden och dom åkte till Rimbo för att leka med familjen Bergström/Nilsson.
I alla fall, flickorna fick sig varsin glass (mycket färg! YEY!) på insidan underarmen och Linnea fick sig ett par koordinater på insidan överarmen. Lynn ska pränta in koordinater hon med här framöver.
Vid 00.30 inatt satte jag sista touchen på Linneas glass. Yes, ni läste rätt. Halv ett!
Men inte gjorde det så mycket för det var mycket prat och mycket skratt = väldans trevligt!
Men antar att jag inte behöver nämna att jag somnade rätt ovaggad när jag la mig?
Hann väl knappt lägga mig på kudden. Kommer bild på glassarna när jag orkar plocka ur bilderna från telefonen.

Imorse när klockan ringde fanns det bara en tanke i huvudet och det var "NEEEEJ! Inte än!" Haha.
Men det var bara till att gå upp, fixa frukost till skrutt och mig själv, påklädning och sen upp till dagis. Väl där ville skrutten inte gå in utan blev helt vansinnig när jag började klä av henne, hon blev dock snabbt nöjd när en av pedagogerna kom och sa att dom minsann skulle gå ut och att jag inte behövde klä av henne. Vilja av stål? Ja, det skulle man kunna säga!
Styrde kosan hem och ansträngde mig inte mer än nödvändigt - drog ett varv med snabeldraken men det är väl det enda. Sen var det dags att hämta skrutt igen.

När vi kom hem så ramlade en bekant till mamma+dotter in, med sig hade dom 2 stycken ikea-påsar med kläder till skrutt.
Har sorterat i storlekarna och vi säger såhär - det blev 5 maskiner med kläder som hon kan ha NU! Och sen var det lite kläder som hon kommer växa i här framöver.
I påsarna låg även 3 par gummistövlar - 1 par fodrade som hon kommer kunna ha i höst, ett par vanliga som kommer passa i höst samt ett par som passar nu (kunde inte komma mer lägligt då hon växt ur sina ofodrade stövlar) fanns även ett par gympaskor som kommer passa i höst.
Sjukt mycket grejer med andra ord!

Skrutten sover nu sen typ 40 min tillbaka (gick inte att hålla henne vaken längre) och nu ska jag luta mig tillbaka och göra ingenting.
Men först ska jag hänga tvätt.

Inga kommentarer: