måndag 30 maj 2011

No more taikon-läger!

I fredags så åkte soffan ut, det var dags för något nytt så jag hade frågat Per om vi kunde åka till ikea på söndagen (igår). Och det kunde vi, så därför åkte gamla soffan.Efter soffan hade åkt ut så var det fram med snabeldraken - vilket var väldigt behövligt och ändå så var det inte helt länge sen jag dammsög bakom soffan. Sen blev det en tillfällig ommöblering, sängen hamnade mitt i rummet och i den fick vi sitta och titta på tv på kvällarna, skrutten trivdes i alla fall. Haha.

Så igår åkte vi ju till ikea i alla fall, skrutten var hos sin farmor och farfar under tiden så vi skulle slippa tänka på henne när vi bar upp grejerna till lägenheten.
Vart ju givetvis massa annat småplock också - som alltid.
Däribland typ 9 meter tyg som ska sys upp och ihop till ett draperi som ska täcka sängen. (Trissan får vi komma och våldsgästa er och låna din symaskin? Eventuellt så behövs det en hjälpande hand eller två!)
Fick ju även införskaffa takskenor så det finns något att hänga upp draperiet i, det ska jag fråga farsgubben om han har tid/lust att hjälpa mig med. Även nya gardiner till skruttens rum och som sagt - massa annat som jag inte orkar räkna upp.

Summa-sumarum; såhär ser det ut i vardagsrummet här hemma nu.....

1 kommentar:

Sara sa...

Det vart ju riktigt jävla skit snyggt ju <3