måndag 16 maj 2011

Underbara (?) måndag

Det är grått och det är trist.
Vart tog våren (sommaren?) vägen? Det här håller inte riktigt.
Dagen kunde ju börjat bättre överhuvudtaget om man bortser från vädret.
Skrutten hade plockat av sig blöjan imorse och for runt som en galning i sängen, stannar upp och kissar ner halva sängen - detta följs av ett hysteriskt barn för att hon kissade på sig (vet inte riktigt vad det handlar om för det är ju inte hela världen, men hon tycker det är jobbigt antagligen?) en yrvaken mamma som får börja med att trösta hysteriskt barn och försöka förklara att det inte gör någonting för att senare plocka ur sängkläder och stoppa in i tvättmaskinen.
Man kan ju helt klart vakna på bättre sätt.

Nu är hon dock lämnad på dagis, ska hämta henne klockan 1 idag istället för 2 då många ur personalen var sjuka och dom inte är tillräckligt många efter 1. Kommer bli samma tid imorgon.
Någon gång runt 5 så ramlar förmodligen Linnéa och Lynn in för att få sig lite bläck - varsin glass + några koordinater. Glassen är kirrad och nu väntar jag bara på ett mess med vilka koordinater dom ska ha så jag kan rita upp det.
Kommer bli galet kul att göra glassarna i alla fall - mycket färg!!

Det var väl det jag hade att dela med mig av just för stunden - återkommer senare med bilder på tatueringarna om jag orkar, annars får det bli imorgon.
We'll see.

-----

och som om det gråa vädret inte vore nog, nu öppnade sig himlen...

Inga kommentarer: