lördag 14 maj 2011

Saturday it is

Blogger låg tydligen nere igår och jag kunde inte uppdatera på dagen och på kvällen kände jag inte för det.
Det var en liten småpissig dag.
Vaknade av att skrutten satt bredvid mig i sängen och drog i tapeten (!!!!) petade på henne och hon blev jätteledsen - fullt medveten om att hon inte fick göra så.
Sen gick det utför.
Fullt med skrik från arg skrutt - resultat? Hon hällde ut en halv vattenflaska i sängen och var allmänt underbar (sätt in valfritt ord istället för "underbar".. haha).
Dagen flöt på fylld med gnäll och skrik, när Per ringde fram på dagen var det enda jag kunde säga "snälla, SÄG att du är på väg!"
Haha, han har ju henne nu i helgen, morsan har en välbehövlig semester.

Idag har dom dock varit här. Behövde lite hjälp att frakta hem en TV från elgiganten.
Jodå, jag har köpt mig en ny. Per tar ju med sig den vi hade här i lägenheten, så hade jag inte köpt en ny hade jag stått utan. Kändes inte helt okej.
Så det vart en Philips HD-ready 42" LCD tv..
Sjukt nöjd (dock något fattigare!) om man bortser från det faktum att man tydligen inte fick med någon instruktionsbok så det tog ju sin lilla tid innan jag kom på hur man sökte fram samt installerade kanalerna. Men nu så.

Sitter nu och tittar på Eurovision song contest i full HD. Dock utan surround då det tydligen inte sänds i det ljudformatet - suger lite.
Inte för att det är hejdlöst många bra låtar med, men en del bra finns det allt.
Nu ska jag återgå till det och bara njuta av att vara ensam.
Så det så!

Inga kommentarer: