måndag 26 januari 2009

Bitterfitta

Jamen varför skulle vi inte kunna fortsätta på ämnet bitterfitta?
Jo men jag tror att vi gör det!

Igår bestämde vi hur som helst att vi skulle åka till stockholm och titta på Mammut (Lukas Moodysons nya), reserverade biljetter och så i lördags. Glad i hågen över att äntligen ha fått min andra halva att gå med på att faktiskt se en film på bio med mig, så begav vi oss till pressbyrån här i norrtälje för att köpa busskort, efter lite dividerande hur vi skulle betala - dvs om vi skulle betala för sig eller om han skulle betala eller.. ja men ni fattar... kom i alla fall fram till att han skulle betala...
Jag stod och pillade med plånboken därinne och så, och sen glömde jag tydligen stänga jackfickan och den ramlade ur... Märkte jag det? NEJ!

Eller ja, jag märkte det... när vi var framme vid tekniska... Panik? Skoja inte!
Lånade älsklingens mobil och ringde nummerbyrån och fick telefonnumret till pressbyrån - då jag nästan var säker på att jag kanske hade glömt den där...
Fick prata med en jättetrevlig tjej som sa att jag inte hade glömt den, men att en kille hade kommit in och lämnat den, då han hade hittat den utanför. En lättnadens suck! I alla fall i 5 sekunder.
Bad henne öppna den för att titta så att allt låg kvar, då jag vet precis vad jag hade i den. Hon sa att alla kort såg ut att vara kvar, leg och hela den biten.. men inga pengar! Hon frågade om jag hade haft pengar i den... och det hade jag ju haft.. 700:-..

I alla fall, suget efter att gå på bio var som bortblåst. Så vi åkte hemåt. Det är helt enkelt inte meningen att vi ska gå på bio, jag och min hane.
När vi kom in på pressbyrån så tog hon fram plånboken och så sa hon att samma kille som lämnat in plånboken hade kommit in och handlat där ett tag efter och att han hade fipplat med samma summa som jag uppgett, så hon hade frågat honom om han hade tagit pengarna som låg i plånboken, varpå han typ hade blivit förbannad.
Men vad hände liksom? vilket jävla pucko snor pengar ur en upphittad plånbok för att sen gå in på samma ställe man lämnat in den på och handlar för pengarna?

Så tack till dig som lämnade in min plånbok men även hade mage att sno pengarna. Din mamma kanske missade att lära dig skillnaden på mitt och ditt - du kanske borde gå en kurs och lära dig det!! Hoppas ditt samvete är rent och att du kunde sova gott. För det här kommer komma tillbaka och bita dig i arslet en vacker dag - what goes around, comes around!

Bitterfitta i all ära, men det här suger jävligt hårt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla riks pucko, kan folk inte längre skilja på vad som eh mitt och ditt! Jag blir så himla arg när jag hör sånt! Och på att dom förstörde när ni väl skulle få göra nåt mysigt ihop! *grrrr*