tisdag 13 januari 2009

Sunk

Idag är dagen som jag tänker bosätta mig nere i vårat lilla förråd och röja lite. Det behövs. Eller ja, kanske inte, men vi behöver mer plats att stuva undan bebissaker. Och det stora förrådet är också fullt, så man måste ju börja någonstans.
Igår rensade vi ur garderoberna, ska rulla ihop alla extratäcken och kuddar och lägga dom i sopsäckar så får gubben bära ner det sen när han kommer från jobbet. Men måste som sagt göra plats nere i förrådet först. Ser verkligen fram emot det. Eller inte.

Måste även ta hand om den glamourösa disken samt springa upp till flygis och köpa köttfärs så vi kan äta lasange idag. Det är jag verkligen sugen på idag. Har vart sugen på det sen i lördags, då vi egenligen skulle ha ätit det. Men den som väntar på något gott.

Imorgn ska jag även plåga en polare, han ska få sig en soldat på ena armen. Och på lördag ska jag gadda en annan polare på insidan överarmen (huvva vad skönt!), han ska få sig sitt födelseår inpräntat där. Och det fyller sin funktion ifall han skulle råka bli senil inom de kommande åren. Hehe.

Nej, dags att göra något vettigt. Återkommer kanske senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, har du också en blogg, vad trevligt! :D Fy fan vad gott med lasagne till middag.. Tusen år sen sist!

Anonym sa...

Oj här växer det för fullt :P Fiint!