onsdag 7 januari 2009

Nytt år

Helt knas när man tänker efter. Haha. Nu helt plötsligt, bara helt sådär så är det 2009. Vart tog föregående år vägen egentligen??
Vad har vi nu att se fram emot? JO!
- Älsklingen och jag firar 1 år den 19 januari, eller ja vi ska fira helgen efter, men den 19 januari är våran dag i alla fall.
- Våran lilla Mathilda (?) beräknas kika ut till oss den 29 mars.

I alla fall, nyåret firades hos mamma och bröderna borta i dalsland. Vi gick upp innan klockan ens hade vaknat den 30 december. 04.30 närmare bestämt ringde klockan. Och vid 06.00 lämnade vi norrtälje. Körde fel en gång, men det var inte så farligt. Och vi höll sams, inget tjafs om vart vi skulle eller någonting, annars är det väl lite som med ikea det där med att läsa karta och försöka hitta rätt, Det samarbetar med parterapi. Haha.
Vid 13.00 var vi i alla fall på plats mitt ute i ingenstans. Närmare bestämt Dals Långed. Vi har haft det jättemys och så därborta, tänk vad det kan göra mycket när man får komma bort ett tag. Men nog fan var det skönt att komma hem igen.

Mathilda lever om som aldrig förr, och det är så fruktansvärt mysigt att känna henne möblera om därinne. Vill ju ha henne här ute hos oss, men kommer allt sakna att känna hennes buffar och sparkar.
Idag ska vi i alla fall vara hos barnmorskan vid 15.00 och mäta lite, se så allt växer som det ska. Samt få lyssna på vårat lilla hjärta. Känns även som jag kommer ha gått upp massor den här gången, får hoppas på det bästa att det inte är alltför mycket. Än så länge har jag ju bara gått upp 3 kilo och det är ju ingenting. Ska även göra en till kontroll av järnvärdet, och förhoppningsvis har jag lyckats höja det ännu lite mer.

Jaja, nu ska jag i alla fall tvätta.

Inga kommentarer: