fredag 23 januari 2009

Kriminalitet i all ära

Jag blir seriöst lika förbannad varje j*vla gång den där reklamen för serien "Advokaterna" (http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.809254) visas på tv4. Inget ont mot serien överlag, men mot den sista gubben i reklamsnutten som står och klämmer kommentaren;
"Även om man har våldtagit ett barn så förtjänar man en försvarare"


Vad hände där liksom? Kriminalitet i all ära, men vissa saker ska man INTE få komma undan med. Man förtjänar inte en försvarare om man förgriper sig på ett barn. Man förtjänar ett skott i pannan! Man förtjänar att sitta på en vanlig anstalt (ingen speciell avdelning för sexförbrytare som det är i dagsläget) och att man basunerar ut VAD man har gjort, så man kommer ut därifrån med en ringmuskel som inte längre är användbar!

Kanske är jag orättvis, vad vet jag, men det är så jag känner, det är så jag alltid känt om det här ämnet. Men jag tvingar inte dig att tycka samma, men jag tvivlar starkt på att det finns en enda frisk människa därute som anser att det är rätt att förgripa sig på någon, speciellt barn!

Nu ser du mig kanske som en j*vla bitterfitta, men som sagt, det är mina åsikter och det är ett fritt land, så var och en får tycka för sig. Men det är såhär JAG tycker! Och mina känslor gentemot det här ämnet stärks avsevärt nu när jag väntar mitt första barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag försvarar nu ingen. men ja, faktiskt så anklagas många oskyldiga, rättegången blir ett reservsystem för att sortera ut vilka som är skyldiga eller ej. finns det bevis så fälls de, och så ska det vara. men saknas det bevis så faller ju anklagelsen. säkert slipper många skyldiga undan, men jag vill inte heller se oskyldiga sitta inne för ett så hemskt brott om de inte begått det.

A