torsdag 15 januari 2009

Rygg till salu

Yees, efter 2 timmar bakom maskinen igår, 2 timmar av att plåga R. så fick jag tillbaka. Gånger tusen! Min rygg höll på att gå i bitar, kunde knappt sitta upprätt i soffan tillslut. Och varmvattnet i duschen vart inte tillräckligt varmt (inte just då, inte i mitt tycke) men det lindrade en liten stund när man spolade direkt på. I alla fall, min andra halva var i alla fall hur gullig som helst och masserade en stund när vi gick och la oss. Och sen låg jag där jag låg. Kunde knappt vrida på mig utan att det kändes som att jag skulle gå av (rent ut sagt). Imorse när jag vaknade så tog jag mig inte ur sängen till att börja med, utan fick ligga och stirra rakt ut på garderoberna i typ en timme innan jag tog mig upp.

Men just för tillfället så känns ryggen rätt bra, men man ska inte ropa hej innan man är över bäcken. Imorgon ska jag leka lite med nålarna igen, men det är en liten, så den tar inte så lång tid. Fast sen till kruxet, M. undrade om jag kunde ta honom på fredag med, men det vette fan om jag pallar. Får nog säga till honom att vi får ta det på lördag istället. Eller jag vet inte. Är ju å andra sidan skönt att få det gjort och sen bara kurera min rygg. Får avvakta lite och se.

Ryggen är dock till salu ev. utbytbar. Så är du intresserad så är det bara att hojta. Ge mig en pigg och kry rygg, tack!! ;)

Överlag så blir det lugnt idag. Ska engagera mig lite i att skriva mat-handlingslista, så vi kan åka och handla idag. Det behövs, börjar skrika tomt i skåpen. Och det är inte så lätt att göra något ätbart på luft och ingenting. Kanske skulle ge sig på det där med att koka soppa på en spik? Det funkar ju i sagoböckerna så varför inte? Hehe.

Hur som haver; här är våran veckomatsedel, utan inbördesordning, kommer säkerligen möblera om gällade vilken mat som kommer på vilken dag. Håll till godo;
  • Kycklingnachos + sallad
  • chorizogryta m. örttortillas + ris
  • hamburgare
  • Morots- och apelsinsoppa + pannkaka
  • Kassler m. pressad potatis och sås + broccoli (sistnämda är för min del iaf)
  • Fisk i citronsås m. sockerärtor + potatis
  • Korvstroganoff, ris + vitkålssallad

Det var det, nu ska jag skriva ner allt som ska inhandlas, samt försöka få allt i ordning så man slipper flänga runt över heeeeeeela affären fram och tillbaka, vill springa runt så lite som möjligt idag, pga ryggen.

Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är fan helt frikki'n lovely! Not. :P Vissa nätter kan man knappt vända sig i sängen, precis som du säger.. Jag känner med dig! :) Värst vilken spexig veckomatsedel ni har.. morots och apelsinsoppa låter spännande! Och pannkaka.. mmmm! Nu blev jag hungrig. :(

Anonym sa...

Tack för nya mat tips ibland råder det ide torka här hemma!! :P