onsdag 28 januari 2009

Som vanligt

Kom nyss hem från barnmorskan.
Hade gått upp ytterligare 1 kg sen sist vi var där, så nu har jag gått upp totalt 6 kg sen v.12 så det är helt överkomligt, inga probs att bli av med det sen..
Hjärtslagen låg på 147 så det var jättebra det med, och för en gångs skull lät hon sig hittas direkt, annars brukar barnmorskan få leta runt väldigt länge innan man hör något.
SF-måttet låg på 31 cm så det var bra. Så som det ser ut nu så blir det i alla fall ingen jättebebis. Och det tackar vi för. Haha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att allt såg bra ut :D Själv så har jag gått upp 12 (!) kg sen inskrivningen i v. 11... woops. :P Och mitt sf mått är 32 nu i v. 35, snart är du ikapp mig! ;D På tal om jättebebis, hittade en blogg du måste kolla in! imammasmage.blogg.se Där kan vi snacka stor bebis. :)

Anonym sa...

Dom kg:na kommer gå bort vips när bebis kommer. Är ju mkt i kroppen som väger nu. Bebis, moderkaka, extra blod, vatten osv.

Anonym sa...

6 kg!! det var inte mycket, skönt för dej :) jag gick upp 25 när jag väntade skrutten... hon vägde dock 5700g när hon kom :)