torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan

Så var det julafton imorgon då. Känns lite småskumt sådär, tiden har gått fruktansvärt fort.
Nu har vi (jag!) precis städat hela lägenheten skrutt och jag.
Nu väntar vi bara på att golven ska torka så att vi kan börja röra oss igen.
Vid två snåret ramlar pappa in för att få lite bläck under huden - ifyllnad och den sista biten som han vill ha på den han har på armen.
Ska även griljera skinkan och förbereda janssons frestelse samt potatisgratäng så det bara är att skjutsa in i ugnen imorgon och värma på.

Ska försöka mig på att göra lakritsknäck samt vanlig knäck - gör väl hälften hälften.
Sen ska vi vänta på och se om älsklingen fixar gran därute i spillan eller om vi får köpa en - för en gran måste vi nästan ha, för skruttens skull om inte annat - absolut inte för barrens skull. haha.

Nä, knäck var det. Försöka fixa klart det innan farsgubben kommer.
Och så saknar jag min karl!

Inga kommentarer: