söndag 19 december 2010

Fjärde advent

Någon mer än jag som tycker att tiden flyger förbi?
På fredag är det julafton liksom - vad hände där?
Ute snöar det och det betyder att skrutt och jag är ensamma - älsklingen fick snällt åka ut och ploga tidigt imorse och kommer förhoppningsvis hem i eftermiddag någon gång - så länge vädret inte får för sig att bli värre. Men det får vi hoppas att det inte blir. Saknar min man och vill nog allt ha honom här!

Idag görs det inte många knop här hemma. Känns konstigt att inte behöva tänka på att man måste plugga. Men tro mig, det är galet skönt med. Även om jag funderar på att göra några av kompletteringsuppgifterna under veckan som kommer, bara för att liksom. Plugghäst? Inte alls. Haha. dock svårt att tro att jag ens överväger att göra frivilliga uppgifter när det fanns en gång i tiden när jag knappt ens gjorde det jag skulle när det kom till skolan.
Men man har väl växt upp antar jag.

Nä, nu ska jag kramas lite med skrutt i hopp om att hon tänker sova en stund, hon var på gnäll humör igår eftermiddag till resultat av att hon inte sovit någonting knappt. Vill inte ha en favorit i repris.


1 kommentar:

ruina sa...

Sv: Jag skulle bli jätteglad om det var två en gång till. Det skulle lösa vissa "problem" och såklart dra med sig några andra, haha. Om en dryg vecka vet vi :)