måndag 3 januari 2011

Årsresumé 2010

Kanske ska engagera mig i att få till en liten årsresumé nu eller vad säger ni?Tänker dock bara skriva ut det mest väsentliga, de saker jag tänker på när det gäller en viss månad.
Januari: Närmare bestämt den 19 så firade jag och älsklingen 2 år.
Vi slog på stort (eller det beror väl på vem man frågar) och åkte in till huvudstaden för att ta in på hotell 2 nätter. Adlon Hotell på Vasagatan blev det. Jag åkte givetvis på en redig förkylning andra dagen så det vart lugnt, men jävligt mysigt och skönt att bara vara VI.

Februari: Hände väl inte helt mycket, skrutten hade sin pulkapremiär. Så det var en lugn månad.
Mars: Älsklingen fyllde 26 år den 27 mars, detta firades med att vi drog ihop ett gäng och åkte till Åland, kvällen avrundades med utgång.
Skrutten fyllde 1 år - en stor dag. Uppvaktning av släkt m.m och hade allmänt mys.

April: Relativt lugn månad det med. Lekte loss med Vilda-bus.
Maj: Tog oss till Väddö Gårdsmejeri och tittade på koutsläpp - detta uppskattades av, en då ganska liten, skrutt. Skruttens morfar var med oss och väl där mötte vi upp matte och en väldigt gravid Sara.

Juni: Tog oss en spontan familjeutflykt till Furusund för att njuta av fint väder och glass.
I övrigt en väldigt lugn månad.
Juli: Sommarmånaderna spenderades ute i spillan. Och styrdes playdate med ett gäng fina flickor från Rimbo bland annat.Mys i solen och bad stod på schemat i stort sett varje dag.

Augusti: Styrde utgång med Matte och Sara. En mycket trevlig kväll med fint sällskap.
Dagen efter dagen före så missade vi bussen ut till spillan och fick dåligt samvete över att skruttens barnvakt fått ta hand om hög feber och kräk.
September: Köpte ny vagn - spontanköp om något dock inget vi ångrar. Kidnappade även Sara och Linnéa och åkte till Thuns för att bränna ännu mer pengar samma dag som vagnen köptes. Sket väl pengar den månaden eller något. Haha.

Oktober: Njöt av fint väder nere i lekparken i hamnen. Älsklingen och skrutt lekte loss och jag gick loss med kameran. Det är de små sakerna som förgyller vardagen. Älskar min lilla familj!
November: Mats och Matte fyllde år. Mats firades med utgång. En helkväll med mysmiddag för oss själva först för att sedan sluta upp med övriga festdeltagare hemma hos Mats innan vi styrde färden ut mot krogen. Matte firades med fika hemma hos dom.

December: Skrutten deltog i sitt första luciatåg på dagis. Världens finaste tärna om ni frågar mig. Hon sjöng för glatta livet , emellanåt så hörde man typ bara henne.
Julafton firades här hemma hos oss med skruttens mormor och morbröder. Juldagen fyllde jag och skruttens morfar år och det firades här det med. Nyår firade vi själv med våran lilla familj pga sjukdom.

Det här året kunde inte bli mycket bättre. Fast det har varit en del upp och nergångar så är det övervägande bra och jag hoppas bara att det här året kommer bli minst lika bra, om inte bättre.
Hur som helst så har jag världens finaste lilla familj som jag älskar över allt annat.
Dessutom blev det här ett löjligt långt inlägg, så en applåd till dig om du orkade ta dig igenom all text.

Inga kommentarer: