måndag 17 januari 2011

Isgata, vattenpölar & hundbajs

Isgatan som för stunden har infunnit sig på vägarna (läs: trottoarer+innergårdar!) går ju knappast att missa, sen att det dessutom har orkat bildas en massa djupa vattenpölar vid varje övergångsställe då brunnarna är täckta med snö (!!!!!) gör inte saken bättre och om det nu mot förmodan skulle vara barmark någonstans, dvs utan vare sig is eller vattenpölar, nej då har alla fina bajshögar kommit fram - visst att du låter bli att plocka upp skiten om hunden smiter in i buskarna eller ner i något dike någonstans där normalt folk inte vistas speciellt ofta, men inte mitt på trottoaren - visst det har varit massa snö och du kanske tänker att "det syns ju ändå inte..."... NÄ! Inte just då, men det som göms i snö kommer fram i tö.
Nu har jag gnällt färdigt för idag...

(övervägde att låta bli bloggen idag då jag hade lite irritation över just de sakerna, men det gick som inte.)

Ikväll flyger skrutten och jag solo, då tv4 invaderats av handboll hela kvällen, älsklingen ska sova ute hos sina föräldrar så vi slipper slåss om tvn - jag vill inte se handboll, och han vill se handboll.
Till middag idag ska jag svänga ihop lite kyckling, potatis och någon form av sås. Mer ingående är så blir det inte då jag inte bestämt mer än just de bitarna.

Inga kommentarer: