tisdag 4 januari 2011

Home is where the heart is

God morgon tisdag.
Var verkligen en underbar kväll igår - eller kanske inte. Vart en brottningsmatch utan dess like mellan mig och skrutt runt sovdags. Som om det var något ovanligt?
Slutade med att jag slutade böka med henne här ute och tog med henne in i sängen, vilket resulterade i att det hela blev sju resor värre. Hon somnade strax innan tolvslaget - vet inte helt säkert men jag tror så. Jag somnade runt 1, och sen drog hon igång runt 2 igen för att leka! Leka klockan mitt i natten - mamman var inte helt överlycklig över hennes tanke, så det vart brottningsmatch igen. Hon sov i alla fall fram till 10 idag, och det är ju alltid något....

Igår var det ju rengöring av handfatet som stod på schemat - och det var ju mysigt. Inte. Fick ju isär alla rören efter mycket om och med, och vad händer? Jo det ramlar ner en massa svart SLEM!
Inget hår eller sådant som man brukar kunna hitta i sådana rör - utan SLEM!
Det var ju bara att langa ner duschmunstycket och dra på den hårda strålen och spruta i uppe i handfatet för att få allting att ramla ner på golvet. Det var verkligen jättemysigt. INTE.

Idag satsar vi på att göra så lite som möjligt under längsta möjliga tid i stort sett.
Älsklingen kommer hem idag - han sov ute i spillan inatt då det var hockey på tv - och det är jag bara tacksam över så slapp vi slåss om tvn. Men jag saknar honom allt när han inte sover hemma. Lite tomt sådär.
Inte för att jag hann känna efter spec mycket igår tack vare skrutt... men ändå.

1 kommentar:

Patricia sa...

Sover hon middag? Och hur länge isf? Korta ner den eller ta bort middagssovningen helt kanske funkar.. men det kanske du redan har provat :)