torsdag 13 januari 2011

No lies, just love

Skrutten somnade 18.45 igår kväll, vaknade till vid 22 snåret, kom ut och la sig uppepå mig i soffan och somnade om direkt, sen gick det hur bra som helst att bara lägga in henne utan att hon vakna.
Det går i rätt riktning helt enkelt.

Idag blir det inte många knop här. Plocka undan skruttens leksaker som ligger över hela lägenheten, men mer vet jag inte.
Kanske städa - men då måste jag först gå ut för att köpa skurmedel - och just den biten med att gå ut känns inte helt lockande, det är ju fan ett helt projekt att dra vagn när det är sånt här väder.

Och på tal om det... Igår när jag hämtade skrutten på dagis så drog hon av sig mössan hela tiden och ville inte ha den på sig. Och när vi var vid rödljusen vid flygfyren så mötte vi hennes farmor och farfar, när vi sedan gick vidare så orkade hon förmodligen med bedriften att slänga möss-jävlen! Men det märkte jag ju givetvis inte förrän vi kom hem, så det var ju bara att vända och gå och leta. Kom upp till kyrkogården vid flygfyren, och i busshållplatsen så satt det en tant och höll i hennes mössa och klämmer kommentaren: "Ja, jag såg att ni tappade den så jag antog att ni skulle komma tillbaka..."

Kan ni nu svara mig på vad det var som var så fruktansvärt jobbigt att öppna käften och säga något NÄR vi tappade den istället för att vänta på att vi skulle komma tillbaka?
Som sagt - så jävla kul är det inte att dra vagnen i det här vädret!

1 kommentar:

Patricia sa...

Vad härligt att det börjar vända med Mathildas sovrutiner! Yeey! Gladare mamma och pappa! :)

Vilken "snäll" tant, hur svårt är det att skrika till när hon tappar den på en gång liksom? Suck.. Folk är ju bra konstiga!

Miss jo! Jobbar jättemycket nu men vi måste ses när det lugnat ner sig lite! Kramas och byta julisar! Haha, vadå sent liksom.. ;)
KRAM!