måndag 31 januari 2011

I brist på annat

Vaknade i morse och fick för mig att det var söndag - därför vart jag lagom förvånad och var tvungen att fråga älsklingen vart han skulle så tidigt på en söndagmorgon, "Jag ska jobba" sa han, och det tog ett litet tag innan jag kopplade att det faktiskt var måndag. Haha.
Skrutten vart i alla fall helt spattig när jag sa att vi skulle gå till dagis, hon har ju varit sjuk i veckan så det vart inget dagis alls för henne i veckan som var, och det var ju inte utan att det märktes....
Hon har varit mäkta rastlös och kinkig, så det är skönt att hon fick komma iväg idag och leka av sig.

Igår var hon och älsklingen ut till spillan en sväng, dom skulle iväg till riala och hämta en container så skrutten fick leka med farmor.
Hon hade även fått köra traktor tydligen. Lilla fisen!
I övrigt vad gäller henne så kommer det mycket ord nu.. äter hon något gott så säger hon "mmm, e go" (= mm, gott) och så har hon börjat säga "fa-fa" (=farfar), svårt att hänga med nu, men som sagt, kommer nya saker hela tiden.

Idag är jag lite driftig i brist på annan sysselsättning. Håller nämligen på att plocka ur alla köksskåpen och torkar ur dom.
Och på hög volym spelas Jay Smith - Like a prayer
Back to the skåp!

Inga kommentarer: