fredag 7 januari 2011

TGIF

Idag är det fredag igen. Och nu ser det ut som det har börjat töa ute, eller om det bara regnar, slaskigt ser det ut att vara i alla fall.
La mig vid 23 igår och somnade ovaggad, tror inte ens klockan hann bli halv tolv innan jag sov - och att jag somnar så fort händer inte så ofta. Men skönt var det, speciellt när jag fick sova ända till halv tio i förmiddags för skrutt.

Igår kväll kom skruttens morfar förbi en sväng också och hälsade på, till skruttens stora förtjusning. Spelar allan direkt.

Idag blir det städning. Och sen när älsklingen kommer så ska vi ge oss på att åka upp till willys för att storhandla - det ekar som sagt i skåpen...
Och ska man se till den kulinariska sensationen jag försökte mig på igår, med sånt jag hittade i skåpen, så tycker jag nog att jag lyckades ganska bra. Med tanke på vad skåpen hade att erbjuda.
Fräste köttfärs, blandade i lök, katareller, vita bönor i tomatsås och ett gäng grönsaker och så varvade jag det med skivad potatis i en ugnsform. Låter inte helt aptitligt kanske, men det vart förvånansvärt nog gott.

Nä, städa var det, ska se om jag kan få skrutten att plocka upp sina leksaker - men det tvivlar jag på.

1 kommentar:

Patricia sa...

Gud vad gott med kantareller!! Visst ska det bli skönt när ungarna städar av egen vilja?! :D fast när fan är det egentligen.. Hehe.. Lär ju dröja :p saknar er!