torsdag 6 januari 2011

Snökaos?

Och från ingenstans öppnade sig himlen och nu är det helt vitt ute i luften av snö som far. Om jag är road?
Inte speciellt!
Det här innebär då att min älskling inte kommer sova hemma ikväll heller. Och det suger ta mig fan hårig purjo! Jag saknar dig! Hör du det?

Skrutten är dock lyckligt ovetande, hon har bäddat till sig och dockorna, samt alla nallar, på golvet med dockvagnstäcket och sin babarfilt hon fick i julklapp. Och hennes pall ifrån badrummet har hon ställt som sängbord, och på där har hon lagt ett gäng virkade kakor (som i sin tur kommer från Trissan), samt ett tefat, en kopp och ett gäng skedar.
Om hon är huslig och duktig på att leka själv? Svar ja.

Hade tänkt engagera mig i att gå ut och handla hem lite mat idag - men jag tror bestämt att vi hoppar det. Det blir till att rajda i skåpen istället och försöka skrapa ihop någon form av kulinarisk sensation - betvivlar starkt att jag kommer lyckas med den bedriften.

saknar dig älskling!

Inga kommentarer: