onsdag 1 september 2010

Ensam

Här sitter man ensam. Eller ja helt ensam är jag inte, jag har matteboken som sällskap. Men hur kul är det egentligen? Nej, precis.
Skrutt är på dagis, och det är ju lite lagom halvjobbigt att lämna henne där, då hon får något av ett litet dampryck så fort vi kommer till grinden och börjar skrika för allt var lungorna klarar (och tro mig, dom där lungorna har en sjuhelvetes kapacitet). Men det brukar lugna sig efter typ en kvart säger dom som jobbar där. Känns det bättre? Nej. Det bästa vore ju om hon var happy-happy när man lämnade henne där.
Idag gick det dock förhållandevis bra, kanske var det för att hon tyckte det skulle bli kul? Kanske var det för att det var full rörelse där, för att dom skulle ut i skogen och leka av sig, som gjorde att hon kom av sig? Vad vet jag.

Älsklingen kommer förmodligen jobba över idag. Igen.
Det känns ju lite sådär. Saknar honom redan nu.
Men finns väl inget att göra åt det, dom måste ju bli klara med det dom håller på med så.
Igår kom han hem innan 9 i alla fall, förhoppningsvis så kommer han hem i ungefär samma tid idag, eller tidigare... vilket är ännu bättre i så fall.

Och förresten.... På tisdag ska skrutt bli förevigad på sitt första dagiskort - ever!
Mammas och pappas hjärta börjar bli stor!
Får se om hon tycker det ska bli lika kul som vi andra. Eller om vi helt enkelt får finna oss i att våran Skrutt väljer att skrika sig röd på kortet eller helt enkelt vägrar. Eller helt enkelt bara finner sig i att en fotograf ska försöka få henne att fastna på kort - det kan vara lättare sagt än gjort det, säger vi som vet!

Nej, nu ska jag motvilligt återgå till matteboken igen. För på fredag ska jag ha mitt första prov. Hjälp?!
Håll alla tummar.

(det tar emot en hel massa att sätta mig med boken igen.... bara så att ni vet...)

Inga kommentarer: