tisdag 28 september 2010

Tröttmössor

Trodde jag skulle slippa stress idag.
Men inte.
Klockan 02.20 typ vaknade jag av att skrutt ramlade ur sin säng, vilket resulterade i gallskrik. Tog upp henne i våran säng och la henne i mitten, hon somnar om, jag somnar om.
Jag vaknar av ytterligare en duns och gallskrik - då har hon orkat ta sig över mig och ramla ner på golvet igen. Stackars!
Sen var det lite småjobbigt att få henne att somna om, det skulle bökas och bäddas, petas i pappas näsa, pussas, kramas, prata - you name it, we did it!
Efter mycket om och men så somnade vi om i alla fall.

När älsklingen gick upp så vaknade hon till men somnade lika snabbt igen, och hann falla i djupsömn innan våran klocka ringde, så det var ju en hel verksamhet att få upp henne i morse. Byta blöja skulle vi absolut inte göra, inte ta av pyjamas, inte klä på, inte äta frukost, inte borsta tänderna, inte ta på skorna, inte ta på jacka... osv....Nyckelordet är i alla fall inte.
Det hela resulterade i att vi inte var uppe vid dagis förrän typ 09.20.
Jag gissar på att det är feber på gång - hon är snuvig som få och imorse lät hon lite hes, får väl se hur det hela utvecklas.

Men nu är det inget som ska göras innan skrutt ska hämtas på dagis.
Eller ja, jag ska plugga svenska men det är inget stressmoment.

Inga kommentarer: