måndag 27 september 2010

Fullt upp

Den här dagen började ju bra.
Klär på skrutt, sätter henne i vagnen, snörar på mig skorna, tar nycklarna.... eller vänta lite nu... backa bandet... nycklarna är borta! Hänger inte på kroken, har inte ramlat ner på golvet, ligger inte i någon jacka/tröja/skor. Borta!
Ringer till älsklingen och frågar om han har råkat få med sig dom av misstag (ja, det HAR hänt). Men det hade han inte.
Nehe.
Letar vidare - känner stressen komma, ska vara vid dagis vid 9.
Älsklingen säger (och jag bestämmer mig efter mycket om och men) att stressa upp till dagis UTAN att låsa dörren - och här har ni tjejen som låser dörren så fort hon kommer innanför dörren, för att undvika att någon oinbjuden kommer in (man har ju läst om fräcka tjuvar som helt plötsligt står i hallen och rotar i jackorna fast folk är hemma) - paranoid? Nej då.

Upp till dagis och hem igen, 10 minuter.
Skrutt går på dagis på flygfältet - vi bor på esplanaden, inte långt, men det brukar ta mer än 10 min i alla fall.
Kommer hem, fortsätter leta.
Hittar nycklarna!
Var?
I skruttens leksaksspis!
Med all annan bråte hon har gömt undan i ugnen, man har hittat hennes muggar däribland med.
Så jag kan bara tänka mig hur hon satt och hånskrattade inom sig när hennes mamma for omkring som en skållad råtta.

Nu ska jag snart tatuera.
Eller ja om typ 50 min.
Ska fixa till en tjejs gaddar - blir lite klirr i kassan i alla fall.

Nu ska jag andas!
(god morgon på er också!)

1 kommentar:

Patricia sa...

Haha, Tildabus då! Skrämma mamma sådär! :) En rolig anekdot jag får i skallen nu är när min syrra var hundvakt till jycken för några år sen, och hon kunde inte hitta kopplet. Totalt tokborta! Efter några dar kom det fram, Mike hade visst lagt det i frysen.. :D :D

PUSS! (pissigt med provet btw, men det där klarar du tillslut! <3)